Astăzi, 1 februarie, Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene a organizat o conferinţă cu participarea reprezentanţilor misiunilor diplomatice şi ai organizaţiilor internaţionale acreditaţi în ţara noastră în cadrul căreia a fost prezentată Strategia de Comunicare în domeniul integrării europene aprobată prin decizia Guvernului Republicii Moldova la 29 decembrie 2007.
Conferinţa şi-a propus drept scop informarea misiunilor diplomatice străine despre obiectivele şi finalitatea Strategiei de comunicare, evidenţierea rolului societăţii civile, al organizaţiilor internaţionale, precum şi contribuţia altor state la implementarea cu succes a acestui document strategic atât în Republica Moldova, cât şi peste hotarele ţării.
Dl Valeriu Ostalep, Viceministru al Afacerilor Externe şi Integrării Europene, a accentuat rolul colaborării autorităţilor centrale cu societatea civilă, mass-media şi cu misiunile diplomatice în scopul informării opiniei publice cu privire la procesul de integrare a RM în UE. Viceministrul a relevat semnificaţia suportului acordat de misiunile diplomatice străine, adresând mulţumiri, în special, Ambasadei Republicii Cehe pentru contribuţia experţilor cehi la elaborarea proiectului Strategiei de comunicare.
În cadru prezentării Strategiei de comunicare, au fost evidenţiate obiectivele documentului, importanţa comunicării interne şi externe, necesitatea deschiderii mai multor centre regionale de informare.
Reprezentanţi ai Programului Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, precum şi ai Centrului regional „Pro-Europa” din Cahul au relevat importanţa implicării tineretului în activităţile de informare privind integrarea ţării noastre în UE, rolul principial al mass-media şi organizaţiilor nonguvernamentale, făcând referire la proiectele care se implementează deja în acest scop.
Participanţii la conferinţă s-au referit, de asemenea, la planul de acţiuni privind implementarea Strategiei de comunicare, venind cu propuneri şi recomandări concrete reieşind din experienţa statelor pe care le reprezintă.
Serviciul de presă al MAEIE
Proiectul acestei strategii a fost scris cu ajutorul Fundaţiei Eurasia Moldova şi este unul de calitate. Iată aici puteţi lua cunoştinţă de acest document, în faza lui de proiect. Aprobarea lui a fost tărăgănată (proiectul a fost elaborat în primăvara - vara anului 2007) din cauza lipsei surselor financiare necesare pentru implementarea acestuia. Nu cunosc ce surse financiare au găsit acum cei de la Guvern, dar bănuiesc că sunt mixte - din bugetul de stat al RM şi din granturi, în special, din partea UE. Este straniu că nu a fost dat publicităţii (cel puţin eu nu cunosc aşa ceva) bugetul acestei strategii de comunicare. Or pe foaie poate arăta foarte frumos, iar în lipsa banilor, ea rămâne doar un proiect desenat cu mult gust. Sper că va demara o campania amplă de informare a populaţiei despre integrarea europeană, deoarece ceea ce se face la moment reprezintă doar nişte tentative răzleţe de a pune la curent moldovenii cu ce se mănâncă UE. Însă, la moment, cetăţenii noştri văd UE doar un spaţiu unde se poate de muncit cu un salariu bun şi unde este un nivel de viaţă avansat. Este cazul să se cunoască în detaliu şi despre rigorile vieţii în această comunitate, inclusiv un şir de restricţii, dar care, în mare parte, doar îmbunătăţesc calitatea vieţii.
Cunosc experienţa altor state în implementarea Strategiei de comunicare privind integrarea europeană (Croaţia, Lituania, Letonia, Ucraina, România, parţial şi Polonia). Ea este diferită. De la exemple reuşite (Croaţia şi statele Baltice, până la proiecte care au avut succes relativ (Polonia şi România). Cazul Ucrainei este unul negativ, pe care trebuie să-l studiem mai bine pentru a nu călca prin aceleaşi gropi prin care a trecut vecinul nostru din Est.
Expuneţi-vă părerea despre acest material la rubrica "comentarii"!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu