În numele Alianţei „Moldova Noastră” declar că, deşi Consiliul municipal Chişinău este în impas, consider posibilă şi necesară deblocarea situaţiei prin refacerea coaliţiei democratice. Optăm pentru păstrarea coaliţiei, deoarece trebuie să îndreptăţim aşteptările chişinăuienilor, să soluţionăm problemele oraşului şi ale cetăţenilor lui, dar şi să demonstrăm că forţele democratice sunt capabile să coopereze în perspectiva alegerilor parlamentare. Actualele mişcări din consiliul municipal fac parte din strategia de menţinere la Putere şi după 2009 a clanului corupt, aflat acum la guvernare.
Criza administraţiei municipale, ca şi cea din unele raioane, în mod evident, este opera distructivă a lui Vladimir Voronin şi a anturajului său, care urmăreşte interese meschine, economice şi politice. Invitarea consilierului Eduard Muşuc la Preşedinţie sfidează bunul simţ, dar şi justiţia, constituind o presiune a şeful statului asupra instanţei ce încă examinează legalitatea deciziilor controversate din cadrul consiliului municipal. În general, conlucrarea autorităţilor locale cu cele centrale ar trebui să vizeze Guvernul, care nu-şi îndeplineşte aceste obligaţii. Iar ultima imixtiune a Preşedintelui este încă o dovadă a uzurpării puterii de stat şi a utilizării ei în interesul politic al Partidului Comuniştilor. Dacă scenariul de destabilizare a situaţiei în Chişinău va continua, atunci se va consolida o majoritate în Consiliul municipal ostilă Primarului General, aflată la cheremul lui Voronin şi care va genera un blocaj permanent, mult mai acut, în procesul de administrare a capitalei.
Alianţa „Moldova Noastră” propune următoarea soluţie pentru a elimina acest pericol – domnilor Ghimpu şi Muşuc, deopotrivă, le sugerăm să renunţe la pretenţiile faţă de funcţia de Preşedinte al consiliului municipal. Să fie convocată coaliţia democratică pentru ca membrii ei să convină asupra priorităţilor consiliului municipal, precum şi asupra formei de conducere a lucrărilor consiliului, eventual, chiar şi o nouă alegere a preşedintelui Consiliului municipal Chisinau.
Apelez insistent la toţi exponenţii de orientare democratică din Consiliul municipal Chişinău să facă un efort pentru a elimina neînţelegerile si, având în vedere poziţia conciliantă a Alianţei „Moldova Noastră”, oferim sediul partidului pentru a convocarea lor, în cel mai scurt timp. Reiterez că păstrarea coaliţiei democratice este soluţia încă posibilă şi cea mai bună pentru a ne onora obligaţiunile faţă de chişinăuieni.
update 14.10
Prezint şi declaraţia PL-ului, care poate fi privită ca un răspuns clar dat propunerii AMN-ului.
Partidul Liberal (PL) condamna actul de trădare comis de către fracţiunea Partidului Social Democrat (PSD), care a intrat în cârdăşie cu comuniştii.
După mai multe luni de sabotare a activităţii CMC (Consiliul Municipal Chişinau), PSD a trecut făţiş în tabăra Partidului Comuniştilor din Republica Moldova (PCRM).
Folosind metode de sorginte totalitara, încălcând flagrant Legea despre Administraţia Publica Locala (APL) mânaţi de obsesia de a pune în dificultate Coaliţia Democratica (CD) înaintea alegerilor parlamentare din 2009 şi având drept instrument fracţiunea PSD în cârdăşie cu PCRM, PPCD şi PUM l-au demis din funcţie pe preşedintele CMC, Mihai Ghimpu.
Vineri, 20 iunie 2008, la sfârşitul programului de lucru, secretarul CMC Valeriu Didencu, care conform Legii despre Administraţia Publica Locala este garantul legalităţii deciziilor adoptate de Consiliu, a contrasemnat decizia de demitere a lui Mihai Ghimpu din funcţia de preşedinte CMC şi decizia de alegere a lui Eduard Muşuc în calitate de preşedinte. PL considera ca prin aceasta semnătura, au fost repetate ilegalităţile comise începând cu data de 6 iunie in CMC.
Trădarea de către PSD a Coaliţiei Democratice din CMC confirma o data în plus că Hotărârea Consiliului Central al Partidului Liberal din anul 2003 de a nu face alianţe cu partidele conduse de persoane ce au făcut parte din nomenclatura comunista, au colaborat cu structurile sovietice de ocupaţie sau au votat pentru o guvernare comunista, este o decizie justa şi corecta.
Totodată PL considera că acţiunea de trădare a PSD a adus mai multă claritate asupra adevăratei feţe a conducerii acestui partid care în campania din alegerile locale din 2007 se declara anticomunista. PSD condus de Dumitru Braghiş si Eduard Muşuc este o unealta a comuniştilor în scenariul de răfuială cu Coaliţia Democratica, lucru confirmat de presiunile exercitate asupra Consiliului Municipal de reprezentantul Ministerului Administraţiei Publice Locale, Ghenadie Gluşcenco, de prezenta frecventa a lui Eduard Muşuc la posturile de TV controlate de guvernarea comunista, si inclusiv prin întrevederea de luni, 23 iunie, a preşedintelui Vladimir Voronin cu Eduard Muşuc.
În situaţia creată, Biroul Permanent al PL a decis trecerea fracţiunii PL din CMC în Opoziţie faţă de noua coaliţie formata: PCRM, PPCD, PSD si PUM.
PL declara cu fermitate ca va acţiona în continuare în interesul cetăţenilor Municipiului Chişinau şi a tuturor locuitorilor Republicii Moldova pentru a duce la bun sfârşit schimbarea in bine, ceea ce presupune o Guvernare Democratica în locul Guvernării Comuniste după alegerile parlamentare din 2009.
Expuneţi-vă părerea despre acest material la secţiunea "comentarii"!
Cei interesaţi în procurarea/vânzarea imobilelor în m. Chişinău pot accesa
http://imobile-moldova.blogspot.com/
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
7 comentarii:
declaratiile astea arata cum conlucreaza partidele noastre democratice. Unul spune laie, iar altul, tot atunci, balaie. Decit asa democrati-ratati, mai bine sa plec din tara sa nu aud de ei.
Opoziţie în consiliul municipal... (?) asta înseamnă opoziţie faţă de prevederile legislaţiei în vigoare, or consiliul este un organ executiv, la fel ca şi primarul, doar că este un organ colegial şi deliberativ (adoptă decizii cu votul majorităţii; primarul adoptă decizii [dispoziţii] unipersonal). Consiliul nu are decât a adopta decizii în interesul legitim al locuitorilor municipiului şi al municipalităţii, în strictă conformitate cu legislaţia Republicii Moldova. Mare eroare când vorbesc despre legislativul local (consiliu), acesta fiind un organ exclusiv executiv. Păcat că este politizat la maxim.
io este gresit sa afirmi ca consiliul este organ executiv. consiliul municipal este intr-adevar un organ colegial dar DELIBERATIV = LEGISLATIV. conform legislatiei, dar si practicilor europene, acesta intr-adevar joaca rolul de legislativ deoarece adopta acte normative (evident subordonate legilor adoptate de Parlament) care urmeaza a fi transpuse in viata de executiv (Primarul General si primaria). mai studiaza literatura in domeniul administratiei publice.
dupa cate se intrevde, mai baieti,asta e numai inceputul.
stai sa vezi redistribuiri de posturi si influenta.
a?
Domnilor liberali,urma alege?
acum pentru Pl situatia devine mult mai usoara decat si-ar dori unii.
adica:
daca pana acum ei cumva purtau raspunderea pentru tot ce inseamna mersul bun a lucrurilor in Chisinau (si aici ei nu au facut absolut nimic), acum ei se oploseaza binisor in opozitie, avand si postul de primar pe contrabalanta, sa vezi ce bine o sa critice tot ce se misca.Sa vezi domle cica primarul vrea, dar ei, astea care neau dat la o parte, nu doresc binele si prosperarea societatii.
uite cam asa intram 100 % in modelul Basescu de la primaria bucuresti.in sfarsit! si-ar spune unii PL-isti pentru care, datorita incompetentei lor,este mult mai leger sa stea sa hamaie decat sa produca rezultate.
uite cam asa se termina si visul chisinauianului de a schimba lucrurile incredintind-ui votul sperantei Harry Poter, OF! , sa ma scuzati, Dorin Chrtoaca!
Halal Dorin! daca scapai de mosu-tau la timp, alta! cu totul alta era situatia!acum....prinemai na sebia dorogoi!
de sarit singuri nu sariti pragul electoral, sau poate aveti alta parere?....adik voi nici nu va-ti gandit sa-l sariti singuri?
hai ca Urechila si Filat abia asteapta sa va digere.
apropo de Urechila.interesanta abordare cu chemarea la impaciulala a democratilor?(exemplara descifrarea "democratilor) intr-un punct de vedere a lui Cristal pe blog)
se teme burtosu nu care cumva sa ramana si fara posturi.dar.. de ceia ce te temi nu scapi..
hai amu ca maine nu!
executiv, deliberativ, ce-l intereseaza pe omul simplu ce este consiliul municipal. Chisinuauienii asteapta sa fie rezolvate problemele lor, dar au parte pina acum doar de circ de prost gust. Sa ridem sau sa plingem, nici nu stiu.
Pentru anonim, vezi în decţionarul explicativ, ce înseamnă deliberativ.
Cosiliul local (consiliul satului, comunei, oraşului, municipiului) este autoritatea reprezentativă şi deliberativă a populaţiei unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi (excepţie municipiul Chişinău - nivelul II), aleasă în vederea soluţionării problemelor de interes local [21, art.1]. Fiind organul reprezentativ şi deliberativ al colectivităţii locale, consiliul local este cel care realizează dreptul cetăţenilor de a-şi administra de sine stătător o parte importantă din afacerile publice locale, avînd mandatul colectivităţii de a decide şi a realiza administraţia publică
în numele ei.
Reieşind din competenţa consiliului , acesta este un organ executiv.
Vezi, articolul 14. Competenţele de bază ale consiliilor locale din Legea privind administraţia publică locală nr. 436 din 28.12.2006 (Monitorul Oficial 32-35/116, 09.03.2007)
(1) Consiliul local are drept de iniţiativă şi decide, în condiţiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepţia celor care ţin de competenţa altor autorităţi publice.
(2) Pornind de la domeniile de activitate ale autorităţilor administraţiei publice locale de nivelul întîi stabilite la art.4 al Legii privind descentralizarea administrativă, consiliul local realizează următoarele competenţe:
a) decide punerea în aplicare şi modificarea, în limitele competenţei sale, a impozitelor şi taxelor locale, a modului şi a termenelor de plată a acestora, precum şi acordarea de facilităţi pe parcursul anului bugetar;
b) administrează bunurile domeniului public şi ale celui privat ale satului (comunei), oraşului (municipiului);
c) decide darea în administrare, concesionarea, darea în arendă ori în locaţiune a bunurilor domeniului public al satului (comunei), oraşului (municipiului), după caz, precum şi a serviciilor publice de interes local, în condiţiile legii;
d) decide vînzarea, privatizarea, concesionarea sau darea în arendă ori în locaţiune a bunurilor domeniului privat al satului (comunei), oraşului (municipiului), după caz, în condiţiile legii;
e) decide atribuirea şi propune schimbarea destinaţiei terenurilor proprietate a satului (comunei), oraşului (municipiului), după caz, în condiţiile legii;
f) decide asupra lucrărilor de proiectare, construcţie, întreţinere şi modernizare a drumurilor, podurilor, fondului locativ în condiţiile Legii cu privire la locuinţe, precum şi a întregii infrastructuri economice, sociale şi de agrement de interes local;
g) decide efectuarea auditului intern;
h) decide înfiinţarea instituţiilor publice de interes local, organizează serviciile publice de gospodărie comunală, determină suportul financiar în cazul cheltuielilor bugetare;
i) decide, în condiţiile legii, înfiinţarea întreprinderilor municipale şi societăţilor comerciale sau participarea la capitalul statutar al societăţilor comerciale;
j) decide, în condiţiile legii, asocierea cu alte autorităţi ale administraţiei publice locale, inclusiv din străinătate, pentru realizarea unor lucrări şi servicii de interes public, pentru promovarea şi protejarea intereselor autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi colaborarea cu agenţi economici şi asociaţii obşteşti din ţară şi din străinătate în scopul realizării unor acţiuni sau lucrări de interes comun;
k) decide stabilirea de legături de colaborare, cooperare, inclusiv transfrontalieră, şi de înfrăţire cu localităţi din străinătate;
l) aprobă, la propunerea primarului, organigrama şi statele primăriei, ale structurilor şi serviciilor publice din subordine, precum şi schema de salarizare a personalului acestora;
m) aprobă statutul satului (comunei), oraşului (municipiului) şi regulamentul consiliului pe baza statutului-cadru şi a regulamentului-cadru, aprobate de Parlament; aprobă alte regulamente şi reguli prevăzute de lege;
n) aprobă bugetul local, modul de utilizare a fondului de rezervă, precum şi a fondurilor speciale, aprobă împrumuturile şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar; operează modificări în bugetul local;
o) aprobă, în condiţiile legii, planurile urbanistice ale localităţilor din componenţa unităţii administrativ-teritoriale respective, precum şi planurile de amenajare a teritoriului;
p) aprobă studii, prognoze şi programe de dezvoltare social-economică şi de altă natură;
q) aprobă, în condiţiile legii, norme specifice şi tarife pentru instituţiile publice şi serviciile publice de interes local din subordine;
r) aprobă limitele admisibile de utilizare a resurselor naturale de interes local;
s) aprobă simbolica unităţii administrativ-teritoriale, atribuie sau schimbă denumirile de străzi, pieţe, parcuri şi de alte locuri publice în aer liber, stabileşte data celebrării hramului localităţii respective, conferă cetăţenilor Republicii Moldova şi celor străini cu merite deosebite titlul de cetăţean de onoare al satului (comunei), oraşului (municipiului), în condiţiile legii;
t) alege, la propunerea primarului, viceprimarul (viceprimarii) în condiţiile prezentei legi;
u) numeşte, pe bază de concurs desfăşurat în condiţiile legii, secretarul consiliului, eliberează din funcţie, în condiţiile legii, viceprimarul şi secretarul consiliului, alte persoane numite de consiliu;
v) contribuie la organizarea de activităţi culturale, artistice, sportive şi de agrement de interes local; înfiinţează şi organizează tîrguri, pieţe, parcuri şi locuri de distracţie şi agrement, baze sportive şi asigură buna funcţionare a acestora;
w) desemnează reprezentantul său în instanţele de judecată, în litigiile privind legalitatea deciziilor adoptate şi în cele care rezultă din raporturile cu alte autorităţi publice; formează, din rîndul membrilor săi, în funcţie de specificul şi necesităţile locale, comisii consultative de specialitate pentru diferite domenii de activitate, modifică componenţa acestora;
x) contribuie, în condiţiile legii, la asigurarea ordinii publice, adoptă decizii privind activitatea poliţiei municipale, a pompierilor şi formaţiunilor de protecţie civilă de interes local, propune măsuri de îmbunătăţire a activităţii acestora;
y) contribuie la realizarea măsurilor de protecţie şi asistenţă socială, asigură protecţia drepturilor copilului; decide punerea la evidenţă a persoanelor socialmente vulnerabile care au nevoie de îmbunătăţirea condiţiilor locative; înfiinţează şi asigură funcţionarea unor instituţii de binefacere de interes local;
z) examinează informaţiile consilierilor, ia decizii pe marginea lor; audiază dările de seamă şi informaţiile primarului, ale conducătorilor de subdiviziuni, întreprinderi municipale şi instituţii publice din subordine; ridică mandatul consilierilor în condiţiile legii; iniţiază, după caz, şi decide desfăşurarea referendumului local.
(3) Consiliul local realizează şi alte competenţe stabilite prin lege, prin statutul satului (comunei), oraşului (municipiului) ori prin regulamentul consiliului.
(4) Consiliul local nu poate adopta decizii care implică anumite cheltuieli fără indicarea sursei de acoperire a costului realizării deciziilor respective.
inca ceva despre EROUL Ghimpu
si asta poate sa confirme si Tudor Tataru
la mitingurile de pe Paiata Marii Adunarii Nationle, Ghimpu Mihai cand venea cu delegatiile de prin teritoriu,avea 2 caciuli.una de tip usnaca de aia cu urechi, sovietica o punea in cap pana ajungea pe Paiata Marii Adunarii Nationle, asta asa ca sa se simta mai confortabil omul, dat fiind faptul ca multe incaierari intre frontisti si militieni se dadeau pe drumurile ce duceau spre Paiata Marii Adunarii Nationle,si avea o caciula de tip turcaneasca din piele de carlan, si o punea in cap imediat ce intra in piata, iar pe usanca repede o ascundea in geanta, asta ca sa nu manace bataie deja de la frontisti.si iaca asa mare erou mare ghimpu asta.
Tudor Tataru ii viu si intreabti-l.
mai interesant este povestea asa zisului Fondator al Miscarii de Eliberare Nationala, Salaru Anatotl, omul din umbra lui Dorin si Ghimpu.Unul din Emblemele PL actual.
Salaru a fost deputat in primul parlament din partea Frontului Popular.a fost coleg cu Valentin Mandacanu, Marin Beleuta, Petru Poiata.va dau aceste nume, ca iar, ei pot sa confirme spusele de mai jos.
Imeiat ce sa inscaunat ca deputat Salaru primeste apartament (din ala de peste 300 m.patrati)cu toate ca dupa procedura apartamete trebuiau sa primeasca primii deputatii din teritoriu.Dupa ce a primit apartament salaru a inceput in mod evident sa se distanteze de Fractiunea Frontului.Mai mult atunci cand a fost demis Druc, Fractiunea Frontului a iesit din sala, Salaru insa a ramas, si a votat!
Ce comentariu mai aveti aici domnilor PL-isti?
Si pentru ca tortul sa nu fie fara cireasa:
Dupa ce a fost demis si Muravschi(sustinut pana la urma si de Front)ia giciti cine a propus primul candidatura lui Sangheli? sigur ca Tolea Salaru!uite de aici Salaru, deja developat, reperezinta interesele lui Lucinschi, cu atat mai mult, ca la luat de nas de cununie, pe Anatol Stati!!!
bre baieti totul are o limita.o sa minititi voi iar oameneii despre cat de patrioti sunteti astea, acsacalii, de la PL.dar nu penrtu mult timp!Dorin trezeste-te!inca nu-i tarziu!
Trimiteți un comentariu